Uutiset

Tilausnumeron 0100 0700 puhelutiedote

Otamme käyttöön uuden puhelun hintaa ja sen tallentamista koskevan äänitiedotteen ke 23.9. klo 10:30.

Uudessa nauhoitteessa soittavalle asiakkaalle kerrotaan puhelun tallennettavan koulutusta, reklamaatioiden jälkiselvittelyä sekä asiakaspalvelun parantamista varten ja tarjotaan mahdollisuutta kuunnella myös puhelun hintatiedote. Mikäli asiakas ei valitse hintatiedotteen kuuntelua, siirtyy puhelu automaattisesti tilauskeskukseen. Nyt käyttöönotettava puhelunauhoite on pakollinen tiedonanto ja tulee lisäämään puhelunkestoa noin 14 sekuntia.  

Taksin voi tilata puhelinpalvelumme lisäksi myös ilmaisilla 0100 0700- ja Valopilkku-taksintilaussovelluksilla. 

 

Asiointi- ja kauppamatkat

Taksi palvelee edelleen asiointi- ja kauppamatkoissa. Valtioneuvoston toimenpiteet poikkeusolojen suhteen ovat aiheuttaneet ikäihmisissä huolta, levottomuutta sekä runsaasti kysymyksiä, miten hoidan arjen askareet?
Toimintaohjeena yli 70-vuotiaat velvoitetaan pysymään erillään kontakteista muiden ihmisten kanssa mahdollisuuksien mukaan.
Meillä on tullut kyselyjä miten esim. kauppamatkoista selviää? Palveleeko taksi kauppatavaroiden toimittamisessa? Voiko taksin lähettää kauppalistan ja rahan kanssa ostoksille?
Kyllä voi. Taksi voi käydä asiakkaan puolesta kaupassa ja näin myös teemme tässä tilanteessa. Miten siis toimia?
– taksi tilataan 0100 0700 ja kerrotaan keskukselle, että taksia tarvittaisiin kaupassakäyntiin (itse ei tarvitse lähteä mukaan)
– kun taksi saapuu, annetaan kauppalappu ja raha ostoksia varten (emme toimita tupakkaa tai alkoholia)
– taksi hoitaa kaupassakäynnin ja toimittaa ostokset asiakkaalle normin mittaritaksan hinnalla.
– myös kaupat ja ravintolat voivat käyttää taksin kuljetuspalveluita esim. kauppakassien tai kuljetusta varten pakattujen ravintola-annosten toimittamiseen.
Kyseessä ei ole pelkästään kaupallinen näkökulma taksin käytön lisäämiseen. Taksi voi tällaisissa erityistilanteissa palvella tavalla, jota ei ehkä aiemmin ole tullut ajatelleeksi. Taksille tavarakuljetukset ovat kyllä arkipäivää ja taksin palveluja voidaan ulottaa myös kaupassa asiointiin asti.
TIEDOTE2020asiointi-ja kauppamatkat

Apteekkikuljetukset

Apteekkitoimitus Hämeenlinnassa tilataan näin:
– Asiakas tekee ensin tilauksen apteekkiin puhelimitse tai verkkoapteekissa, mikäli apteekissa on verkkoapteekkipalvelua.
– Taksi tilataan 0100 0700 ja kerrotaan keskukselle, että taksia tarvittaisiin lääkkeiden hakuun apteekista, joko resepti- tai käsikauppalääkkeet (itse ei tarvitse lähteä mukaan)
– Apteekki hoitaa asiakkaan tunnistamisen puhelimitse heille annettujen ohjeiden mukaisesti.
– Taksikuljettaja voi hakea lääkkeet apteekista esim. asiakkaan Kela-kortilla.
– Lääkkeiden maksun voi sopia apteekin kanssa tilausta tehdessä. Apteekilla on mahdollisuus antaa lasku mukaan tai asiakkaan niin halutessa, lääkkeet voi maksaa myös käteisellä.
– Asiakkaan pitää varmistaa, onko kyseisellä apteekilla mahdollisuus antaa lasku mukaan.
– Taksi laskuttaa mittaritaksan palvelusta (alv 24 %) tavarakuljetuksissa
TIEDOTE2020apteekki

Applikaatiot

Lahden alueella voi tilata taksin tilausnumerosta 0100 0700 sekä edistyksellisillä Valopilkku-, 0100 0700 sekä Taksi Helsinki -tilaussovelluksilla. #taksihäme #turvallisestituttu

Tutustu ja lataa mieleisesi sovellus.

Valopilkku -applikaation ominaisuudet:
https://play.google.com/store/apps/details?id=fi.valopilkkutaksi.valopilkku

0100 0700 -applikaation
https://play.google.com/store/apps/details?id=fi.taksihelsinki.suomitaksi

Taksi Helsinki -applikaatio
https://play.google.com/store/apps/details?id=fi.taksihelsinki.taksimobipro

Tutustu sovelluksiin ja lataa ne käyttöösi!

Taksiautoilijaksi Lahteen


Hei! Etsitkö uusia haasteita taksiautoilun parissa? Taksi Häme ja Taksi Helsinki kutsuvat sinut keskustelemaan alan mahdollisuuksista Lahdessa ja sen ympäristössä.
Jos sinulta löytyy aimo annos motivaatiota, ahkeruutta sekä aitoa palveluasennetta ja olet kiinnostunut taksialasta, tule tapaamaan meitä Lahden Sibeliustaloon niin kerromme lisää.

Aika ja paikka: 13.2 klo 18. Sibeliustalo, Lahti

Ilmoittautumiset ja tiedustelut:
Juha Sirviö
puh. 040 860 9116, juha.sirvio@aluetaksi.net

Tervetuloa!

Kuljetustariffin nosto 1.2.2020 Kanta- ja Päijät-Hämeessä sekä Pirkanmaalla

Lähtömaksuihin ja niiden määräytymisperusteisiin ei tule korotuksia/muutoksia.

Uudet km-hinnat 1.2.2020 alkaen:
Tariffiluokka 1-2 hlöä: 1,85 €/km
Tariffiluokka 3-4 hlöä: 2,20 €/km
Tariffiluokka 5-6 hlöä: 2,40 €/km
Tariffiluokka yli 6 hlöä: 2,60 €/km

Odotustariffi uusi hinta 54,70 €/h, avustuslisä 18,10 €, porrasvetolisä 36,30 € ja paarilisä 33,70 €. Hinnat ovat enimmäishintoja koskien kuluttaja-asiakasta. Hinnat sisältävät alv 10 %.

Mittariesittely autoilijoille 7.1.

Taksi Häme ja Taksi Helsinki järjestävät ti 7.1. klo 18-21 Wetterhoffin auditoriossa MegTax -taksamittarilaitteiston esittelytilaisuuden. Tätä pakettia on ajateltu nykyisen taksamittarilaitteiston korvaavaksi.

Vaihtoehtona tähän on Taksi Helsingin hallinnoima ruotsalainen MegTax, jossa ei ole määräaikaista leasing-sopimusta ja jonka hinta Taksi Hämeen kautta vuokrattuna on todella kilpailukykyinen!

Nyt kannattaa tulla kuulemaan tämän MegTax:n ominaisuuksista sekä vuokrauksesta 7.1. Wetterhoffin auditorioon Hämeenlinnaan. Taksamittareiden uusimisprojektiin on varattava hyvin aikaa. Etuja tässä ovat mm. maksuliikenteen ja laskutuksen keskittämisestä Taksi Helsingin järjestelmään suoraan.

Kahvitarjoilua varten ilmoittautumiset 3.1.2020 mennessä: juha.sirvio@aluetaksi.net

Taksi Helsinki aloitti taksikyytien välittämisen Lahdessa 12.12.

Taksi Helsinki aloitti taksikyytien välittämisen Lahdessa tänään

Lahden seudulla saa tästä päivästä alkaen tilattua taksin Taksi Helsingin palvelunumerosta 0100 0700 sekä Valopilkku, Taksi Helsinki- ja 0100 0700 -sovelluksella. Varsinaisen taksipalvelun alueelle toimittaa Taksi Helsingin yhteistyökumppani Taksi Häme.

Keväällä 2019 tehdyn yhteistyösopimuksen myötä Taksi Helsinki aloitti Taksi Hämeen taksikyytien välittämisen ensin Kanta-Hämeessä. Taksi Hämeen laajentumisen myötä Taksi Helsinki vastaa nyt myös kyytien välittämisestä Lahden alueella. Torstaista 12.12. alkaen Lahden alueella voi tilata taksin Valopilkku-sovelluksen lisäksi numerosta 0100 0700, sekä Taksi Helsinki- ja 0100 0700 -tilaussovelluksilla. Lisäksi Lahden alueen yritysasiakkaiden taksitilaukseen on tarjolla automaattinen taksintilauspalvelu Taxi Butler sekä Internet Booker -palvelu.

Taksi Hämeen ja Taksi Helsingin laajeneminen Lahteen oli alun perin tarkoitus toteuttaa vasta ensi vuoden alussa. Suunnitelma konkretisoitui odotettua aiemmin Lahden aluetaksin keskeytettyä yllättäen Valopilkku-tilausten ajamisen kesken sopimuskauden. Yllättävä tilanne aiheutti Lahden sadoille Valopilkku-asiakkaille tilapäisiä hankaluuksia taksin saamisessa. Tilanne saatiin korjattua muiden innokkaiden autoilijoiden avulla ja kyytejä välitetään taas normaalisti Lahdessa. Taksi Helsinki pahoittelee yllättävästä tilanteesta aiheutunutta haittaa.

– Taksi Hämeen hieno reagointi ongelmatilanteessa, palvelualttius sekä nopea vastaaminen kysyntään osoittavat sen, miksi he ovat loistava ja luotettava yhteistyökumppani valtakunnallisessa laajenemisessa. Olemme nyt tyytyväisiä päästessämme käynnistämään toimintamme Lahdessa. Palvelemme tällä hetkellä asiakkaita pääkaupunkiseudun, Kanta-Hämeen ja Lahden lisäksi Varsinais-Suomessa, Satakunnassa, Pohjois-Savossa sekä Kittilän ja Levin alueella, kertoo Taksi Helsingin toimitusjohtaja Jari Kantonen.

– Meille oli selvää, että reagoimme nopeasti saadessamme tiedon asiakaspalvelun katkoksista Lahden alueella. On tärkeää, että asiakkaiden luottamus tilausvälitykseen säilyy, vaikka mitä tapahtuisi. Olemme iloisia, että saimme mahdollisuuden lähteä Taksi Helsingin kumppanina laajenemaan myös Lahden seudulle, sanoo Taksi Hämeen toimitusjohtaja Juha Sirviö.
Taksi Hämeen toiminta-alue käsittää Lahden lisäksi koko Kanta-Hämeen alueen. Yhteistyön käynnistyessä Taksi Helsingin palvelukeskus välittää Taksi Hämeen autot Lahteen, Hämeenlinnaan, Hattulaan, Janakkalaan, Valkeakoskelle, Pälkäneelle, Forssan seudulle, Riihimäelle, Lopelle ja Hausjärvelle.

Lisätietoja
Jari Kantonen, toimitusjohtaja, Taksi Helsinki Oy, jari.kantonen@taksihelsinki.fi, puh. +358 40 543 1438
Juha Sirviö, toimitusjohtaja, Taksi Häme (Kanta-Hämeen Aluetaksi Oy), juha.sirvio@aluetaksi.fi, puh. +358 40 860 9116

Taksi Helsinki Oy
Taksi Helsinki Oy on pääkaupunkiseudun ja Suomen suurin taksitoimija 1340 taksilla. Asiakaslähtöinen kehitystyö, laadunvalvonta ja uusien palvelutuotteiden kehitys ovat tekijöitä, joilla Taksi Helsinki haluaa varmistaa asiakastyytyväisyyden nyt ja tulevaisuudessa. Taksitilauksen vaivattomuus, luotettavuus ja monipuoliset tilaustavat ovat keskeinen osa Taksi Helsingin asiakaspalvelukonseptia.

Taksi Häme
Taksi Häme (Kanta-Hämeen Aluetaksi Oy) on autoilijoiden omistama tilausvälitys- ja markkinointiyhtiö. Välitämme maan luotetuimmat taksikyydit toiminta-alueellamme asuville yli 210 000 ihmiselle. Tavoitteenamme on korkea asiakastyytyväisyys, ympäristöpolitiikka on osa yhtiömme yhteiskuntavastuuta. Seuraamme ja kehitämme toimintaamme osaavien yhteistyökumppaneidemme kanssa. Taksimme ovat nykyaikaisia, vähäpäästöisiä ja turvallisia. Taksi Häme on Turvallisesti Tuttu.

Herra Hirvi


Hirvimerkki-teemapäivä Tampereella 12.10.
(Julk. 9.10.2019, Traficom)

Hirvikolaririski on suurimmillaan syksyisin, mutta onnettomuusriskiä voi pienentää omalla ajokäyttäytymisellä. Hirvimerkki-teemapäivässä on mahdollisuus keskustella asiantuntijoiden kanssa hirvionnettomuuksien ehkäisemisestä ja oikeasta toiminnasta kolaripaikalla.
Suomessa tapahtuu vuosittain noin 1800 hirvionnettomuutta. Erityistä riskiaikaa ovat syksykuukaudet, sillä syksyyn ajoittuva kiima-aika, metsästys ja hirvien muutto talvilaitumille saavat eläimet liikkeelle.

Hirvikolareita voidaan ennaltaehkäistä rakentamalla aitoja ja yli- tai alikulkupaikkoja. Myös erilaiset hirvistä varoittavat tekniset järjestelmät ovat kehittyneet.
”Kuitenkin jokainen kuljettaja voi pienentää riskiä omalla ajokäyttäytymisellään; olemalla tarkkaavaisena erityisesti aamu- ja iltahämärässä ja pudottamalla ajonopeutta erityisesti hirvivaara-alueilla”, muistuttaa Liikenne- ja viestintävirasto Traficomin johtava asiantuntija Jussi Pohjonen.

Hirvimerkki-tapahtumasta asiantuntijan neuvot onnettomuustilanteisiin
Suomen autokoululiitto, Suomen metsästäjäliitto ja Traficom järjestävät Hirvimerkki –teemapäivän lauantaina 12.10. klo 10- 14 Tampereella Hervannan Shell- liikenneasemalla. Tapahtumassa on mahdollisuus keskustella asiantuntijoiden kanssa hirvionnettomuuksien ennalta estämisestä ja oikeasta toiminnasta hirvikolaripaikalla sekä tutustua hirvistä varoittaviin teknisiin järjestelmiin.

Tapahtuman tähtenä herra Hirvi
Tapahtuman tähtenä toimii itseoikeutetusti herra Hirvi: täysikokoinen uroshirvi, jonka mittasuhteita pääsee katsomaan tuulilasin takaa. Tilaisuudessa on saatavilla myös heijastimia sekä hirvikolaripaikan merkkauslipukkeita.

Hirvimerkki- kampanja on kiertänyt Suomea joka syksy vuodesta 2015 alkaen. Kampanjan tavoitteena on kouluttaa autoilijoita ennakoimaan hirvikolareita ja opastaa, kuinka toimia kolarin sattuessa. Mukana yhteistyössä ovat myös Shell HelmiSimpukka, St1 Oy ja V-Traffic.

Lisätietoja:
johtava asiantuntija Jussi Pohjonen, p. 029 5345 310, jussi.pohjonen(at)traficom.fi, Twitterissä @JussiPohjonen
Liikenne- ja viestintävirasto Traficom nojaa rohkeasti ja määrätietoisesti tulevaisuuteen. Edistämme liikennejärjestelmän toimivuutta ja turvallisuutta sekä vauhditamme digiyhteiskunnan innovaatioita ja kokeiluja. www.traficom.fi @TraficomFinland

Yhteistyö alkoi!


Tänään klo 10.00 aloitimme puhelinvaihde- sekä järjestelmäyhteistyön Taksi Helsingin kanssa. Tilausnumeromme ovat jatkossa edelleen 0600 55 1111, mutta myös numerosta 0100 0700 voi tilata Taksi Hämeen auton.
Valopilkku toimii edelleen kaupunkiseuduilla sekä Kanta-Hämeessä ja Pirkanmaalla.
Uutena tuotteena yhteistyön myötä on mahdollista ladata Google Play -kaupasta 0100 0700 -sovellus. Tämä mahdollistaa mm. etukäteen maksamista, kiinteähintaisia kyytejä, taksin saapumisen seurantaa ym. Lisäksi kaikissa älypuhelimella tehdyissä puhelintilauksissa asiakas saa sms-linkin, joka aktivoituu kun taksi on hyväksynyt kyytitarjouksen. Tämän kautta voi seurata mikä auto tulee ja mihin aikaan sekä seurata tilannetta kartalta!
#taksihäme #turvallisestituttu